معماری
خانه / آموزش / آموزش کابوتاژ موتور سیکلت / آموزش مراحل کابوتاژ موتور سیکلت

آموزش مراحل کابوتاژ موتور سیکلت

حتما برای خیلی ها این سوال پیش میاد که چه جوری می تونیم با موتور سیکلت به خارج ایران سفر کنیم.
برای این کار شما باید دو تا کار مهم رو انجام بدید.

۱: کابوتاژ وسیله نقلیه (گرفتن مجوز خروج از کشور)

۲: گرفتن پلاک ترانزیت و ترجمه گواهی نامه

برای کابوتاژ در مرحله اول باید به اداره گمرک شهر خودتون مراجعه کنید، اگه در شهرهای کوچیک زندگی میکنید می تونید به مراکز استانها مراجعه کنید. اصولاً شهرهای مرزی خیلی راحت تر هست چون کابوتاژ رو خیلی انجام دادن و کارشون رو بلد هستند، مثلاً دوست من که ساکن بوشهر هست خیلی اذیت شده بود.

«من خودم ساکن تهران هستم ولی تو تبریز کابوتاژ انجام دادم، شرایط برای کابوتاژ موتور همه جا یکی هست حالا شاید در بعضی شهر ها یکم فرق داشته باشه»

بعد از مراجعه به اداره گمرک، باید مراحل زیر رو دنبال کنید…

احراز هویت:

تو این قسمت باید مدارک شما بررسی اولیه بشه

 مدارک لازم:                                                                                                                                                                                                              گواهی نامه و گواهی نامه
کارت موتور
بیمه
برگه سبز و سند موتور(به نام خود شخص یا وکالت تام)بعد از بررسی توسط کارشناس باید برید به مرحله بعد.
(هزینه ندارد)

دریافت کد EPL

تو این قسمت یه کد به شما میدن به اسم EPL که مختص موتور شما هست
(هزینه ندارد)

اخذ شماره کوتاژ

با مراجعه به این قسمت شما باید یه فرم اظهار نامه پر کنید که من می‌خوام موتورم رو از کشور خارج کنم، بعد از پر کردن فرم مبلغ ۱۵۰۰۰ هزار تومان رو پرداخت می کنید و شماره کوتاژ رو‌ دریافت میکنید.

دریافت کد سفر

خوب بعد از دریافت کد EPL و شماره کوتاژ، باید از انتظامات کد سفر رو بگیرید. بعد از دریافت کد سفر می تونید موتور سیکلت رو بیارید داخل محوطه گمرک،تا کارشناس ببینه.
(هزینه ندارد)

کارشناسی

همه مدارکی رو که تا الان گرفتید باید ببرید اتاق کارشناسی و اونجا یک نفر کارشناس با شما میاد تا موتور رو ببینه و شماره موتور و تنه رو با سند و کارت موتور تطبیق بده.
(هزینه ندارد)

گرفتن پلاک و گواهی نامه بین‌المللی

تبریک میگم شما الان موتورتون رو با ۱۵ هزار تومان کابوتاژ کردید،!

برای گرفتن پلاک و گواهی نامه بین‌المللی، همه مدارک و تاییدیه کارشناس رو ببرید به سالن جهانگردی که در داخل محوطه است، اگه گمرکی که شما مراجعه می‌کنید سالن جهانگردی نداره، با مراجعه به آژانس های که پلاک و گواهی نامه بین‌المللی رو میدن می تونید پلاک و گواهی نامه رو بگیرید‌.


تو سالن جهانگردی دو تا فرم در مورد اطلاعات موتور سیکلت و خودتون بهتون میدن، هر دو رو به دقت پر کنید، با در دست داشتن کل مدارکی که تا حالا بهتون دادن در عرض نیم ساعت و با پرداخت مبلغ ۳۷۰ هزار تومان گواهی نامه، پلاک و کارت بین‌المللی موتور رو بهتون میدن.

موتو توریست

درباره ی موتوتوریست

با موتور سفر میکنم و از تجربه های جدید براتون می نویسم

۱۲ دیدگاه

  1. سلام
    لطفا در مورد بیمه کردن موتورسیکلت در کشور مقصد هم توضیح بدهید.
    باتشکر

  2. سلام ببخشید برای کاپوتاژ موتور سوالی داشتم من پلاک موتور به نامم هست ولی سند محضری به نام یک شخص دیگر هست (دو تا فروشنده قبل تر)میخواستم ببینم تو گمرک کاپوتاژ میکنن با این شرایط من؟
    Saeedseydi1993
    اینم آی دی اینستاگرامم هست ممنون میشم جواب منو بدید و یه کپی از جوابتون رو برام بفرستید ممنون

  3. سلام دوست عزیز من از تبریزم تور های دسته جمعی هم هست با اونا بریم تنها نباشیم؟؟؟

  4. سلام من دوس دارم با موتور سنگین برم برای روسیه زیر ساختاشو انجام دادم و کاپوتاز هم گرفتم یه بار هم ارمنستان رفتم بعد اومدم کانون پلاک منو گرفته حالا بعد ۳ سال میخام برم روسیه همه کاراشو انجام دادم فقط پلاک بهم نمی دن میگه دستور العمل عوض شده بالای ۲۵۰ سی سی پلاک نمیدیم چیکار باید بکنم

  5. سلام

    موتور دوک ۲۵۰ برای سفر مناسبه ؟

  6. سلام میشه موتور های چهار سیلندر رو هم کابوتاژ کرد ؟

  7. سلام دوست عزیز من یک موتور سیکلت ٢۵٠ سی سی هوندا صف کیلومتر دارم میخواهم باش به ایران سفر کنم
    از استرالیا و شهروند استرالیا هم هستم!
    ایا این امکان پزیر هست؟
    مرسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس