تریل یا سرطان؟

روز اول که ظاهر این موتور رو دیدیم اینقدر خوشم اومد و گول ظاهرش رو خوردم که با خودم گفتم بهترین تریل رو خریدم.

ولی بعد از چند ماه و طی مسافت  5000 کیلومتر فهمیدم سخت اشتباه کردم.

طراحی ظاهری یک کپی برداری ناشیانه از موتور KTM هست (البته فقط چراغش مثل ktm هست) .

باکش 13 لیتر بنزین میگیره و مصرفش در هر صد کیلومتر 4 لیتر هست.

طراحی انجین:

طراحی انجین ماله همون 30 سال پیشه و هیچ تغییر خاصی نکرده

انجین 249 سی سی تک سیلندر، دو سوپاپ ،هوا خنک، پنج دنده و 13 اسب بخار قدرت داره.

بعد از 30.000 هزار کیلومتر گیربکس به صدا افتاد مجور شدیم موتور رر تعمیر اساسی بکنم.

نشیمن این موتور بسیار خوب طراحی شده و خیلی نرم هست، کمک فنر عقب بسیار نرم هست.

کمک فنر جلو از نوع تلسکوپی ولی به شدت سفته در حدی که ضربه رو به دست منقل میکنه.

سیستم سوخت رسانی کاربراتور دقیقا مثل سی جی 125 هست،

یکی از دلایلی که مصرفش زیاده همین سیستم سوخت رسانی ضعیفش هست.

جنس پلاستیک بدنه قابل قبوله و توی افتادن ها زود شکسته نمیشه. 

لرزش انجین بسیار بالاست در حدی که اگه یک روز باهاش برونید فرداش دستتون درد میگیره.

در اولین تست جاده ای از تهران به رشت  وقتی رسیدم رشت پیچهای فرمان از زیر باز شده بود!!

ترمز های جلو و عقب دیسکس هستند ،کیفیت ترمز ها بسیار پایین هست

پمپ ترمز عقب در دو هزار کیلومتر اول خراب شد و ترمز عقب قفل شد.

اگزوز و متعلقات کیفیت بسیار پایینی داره واشر گلویی اگزوز در همون کیلومتر های اول ذوب شد و صدای بسیار زیادی رو تولید میکرد.

سیم کشی از کیفین بسیار پایینی برخورداه و چراغ جلو و عقب زود به زود میسوزه.

این مشکل هم اضافه کنید که در 15.000 هزار کیلومتر اول صبح ها موتور تا گرم میشد یکم دود آبی میکرد و بعدا متوجه شدم که گیت های سوپاپ ضعیف شده.

کیفیت رینگ ها خوبه و در طول 40.000 کیلومتر اصلا تاب بر نداشتن یا پره ها نشکستند. 

کیفیت توپی عقل افتضاح هست و هر چند هزار کیلومتر باید بلبرینگ عوض کنید

اوایل مورتور کمپرس و قدرت خوبی داشت ولی بعد از یک مدت کلا به صدا میوفته و قدرت و شتاب اول رو نداره. 

به جرات میتونم بگم که این موتور یکی از بی کیفیت ترین تریل های ایرانی هست که اصلا” توصیه نمیکنم ازش استفاده کنید.

موتوتوریست