اولین نکته اینه که لباسی که انتخاب میکنید، ایمن، ضد آب و باید شما رو توی سرما گرم نگه داره. سعی کنید لباسی که انتخاب میکنید راحت باشه بخصوص برای موتور سور ها لباسی که انتخاب میکنن باید تایدیه (CE) داشته باشه تا از نظر ایمنی مطئمن باشید.
توضیح: (علامت تضمینی CE به منظور ایجاد هماهنگی اجباری در بسیاری از محصولات تجاری و صنعتی که در سطح اروپا منطقه اقتصادی اروپا یا (EEA) تولید یا به فروش میرسند، ارائه شدهاست. این حروف بهطور مشخص اختصار چیزی را نشان نمیدهند، ولی بهطور کل میتوان آنها را اختصار کلمات فرانسوی Communauté Européenne یا Conformité Européenne به معنای «موردقبول اروپا» دانست. محصولاتی که واجد دریافت علامت سی. ای میشوند، میبایست از نظر سلامت، امنیت، مضر نبودن برای جسم انسان و طبیعت مورد بررسی قرار گیرند و اگر واجد این شرایط باشند قادر به دریافت این نشانه خواهند بود)
دستکش:
سایز دستکش باید حتما سایز دست شما باشه تا به راحتی بتونید موتور رو کنترل کنید دستکش باید حتما قسمت کف دست و روی انگشت ها ضربه گیر داشته باشه، توی هوای سرد می تونید یه لایه نازک زیر دستکش بپوشید، تزجیحا برای تابستان و زمستان جداگانه دستکش تهیه کنید
کاپشن و شلوار:
نسل جدید لباس های موتور سواری خیلی با لباس های چرمی قدیمی فرق داره و پوشیدنش در مدت زمان طولانی خیلی راحت تره. کاپشن و شلواری که انتخاب میکنید باید ضد آب و قابلیت بادگیر داشته باشه. لباسهای جدید دارای چندن زیپ و چند تکه هستند تا با تغییر دما بتونید یا اضافه یا کم کردن پوش داخلی و باز کردن زیپ ها در فصل تابستان خودتون رو با دمای بیرون وفق بدید. در قسمت سر شانه، آرنج و زانو باید ضربه گیر داشته باشه تا در مواقع تصادف از شدت ضربه کاسته بشه. (اگه از نظر مالی مشکل ندارید می تونید دو دست لباس موتور سواری داشته باشید ، تابستانه و زمستانه)
قابلیت دیده شدن:
مهم ترین دلیلی که راننده های دیگه بعد از تصادف با موتور سوار ها بیان میکنن اینه که ما اصلا شما رو ندیدیم! همیشه توی جاده حتی در طول روز با چراغ روشن حرکت کنید، حتما روی لباس موتور سواری جلیقه های فسفری بپوشید تا توی جاده بهتر دیده بشید. یا حتی می تونید روی لباس بدوزید این ما موتور سوارها هستیم که باید با پوشیدن رنگ های فسفری و شب نما کاری کنیم که بیشتر دیده بشیم و امنیت خودمون رو بالا ببریم
کلاه ایمنی:
مهم ترین قسمت ایمنی موتور سیکلت، کلاه ایمنی هست( متاسفانه تو ایران خیلی ها استفاده نمی کنن) کلاه باید از نظر ایمنی استانداردهای جهانی رو داشته باشه، وقتی سرتون میزارید کاملا اندازه باشه، ویزور جلو دید قابل قبولی داشته باشه و از ویزورهای دودی توی شب اجتناب کنید. هر سه تا چهار سال کلاهتون رو عوض کنید، از خریدن کلاههای ارزان واقعا اجتناب کنید، اگه به هر دلیلی کلاه از دستتون افتاده و ضربه خورده حتی در صورتی که ظاهرا سالم هست تعویضش کنید.
بوت موتور سواری:
بوت موتور سواری باید حتما قسمت مچ پا رو محافظت کنه، بوتهای موتور سواری بند ندارن و با زیپ بسته میشن و ضد آب هستند تا در موقع رانندگی توی بارون بتونید بدون دغدغه رانندگی کنید
مولف : کورش علیزاده (موتوتوریست)
خوب بود
عالی ممنون بابت اطلاعات خوب
سلام وقت شما بخیر از کجا میتونم لباس موتور سواری سایز خودم رو پگبا قیمت مناسب تهیه کنم؟