سلام رفیق، اگه داری این مطلب رو میخونی حتما به موتور و سفر با موتور علاقه داری، پیشنهاد میدم کانال یوتویب ما رو ببینی کلی ویدیوی باحال در مورد سفر با موتورسیکلت داریم
کانال یوتیوب

چند روز پیش یه نظر سنجی گذاشتم که سوالهاتون رو در مورد سفر بپرسید اکثرا پرسیده بودید با همه نوع موتوری میشه مسافرت رفت؟

در این مطب می خوام در مورد این نوع ماجراجویی یعنی سفر با موتور های حجم پایین براتون بنویسم

پس ما با در وبسایت موتوتوریست تا انتهای مطلب همراه باشید

در جواب باید بگم بله. با همه موتوری میشه سفر رفت

کسی هم بوده با موتور کم حجم بره مسافرت؟

با همه موتوری میشه مسافرت رفت؟

فاتح و توچه زوج ترکیه ای دوسال با موتور هاشون دور دنیا رو گشتن اینستاگرام

تجربه نشون داده خیلی از توریست های خارجی با موتور های حجم پایین دور دنیا رو گشتن ،

از جمله دوستان ما فاتح و توچه، زوج ترکیه ای که با یاماها صد و بیست و پنج سی سی دو سال در سفر بودن،یا محمد عصر درخشان که با سی جی صد و بیست و پنج سفر می‌کرد. یا محمد امیری رودان که با هوندا سی جی اروپا هم رفته.

سال 1393-1394 بود که با محمد امیری رودان آشنا شدم تازه از سفر اروپا برگشته بود

محمد امیری رودان قبلا با دوچرخه سفر میکرد و بعدا تصمیم میگیره با موتور سفر کنه، اون وقتها خبری از ورسیس و موتور های ادونچر سبک نبود و تصمیم میگیره

با یه هوند سی جی بزنه به دل جاده. با همین موتور که در عکس مشاهده میکنید اروپا هم رفته. سایت محمد امیری رودان

چرا حجم بالا؟

ولی مطمئنا سوالتون اینه که خوب اگه با موتور حجم پایین میشه پس چرا اکثرا با موتور های حجم بالا میان سفر ؟؟

اجازه بدید یکم بیشتر توضیح بدم.

تا همین چند سال پیش موتور های مسافرتی 600 سی سی بود، و از 250سی سی یا 300 سی سی هایی که الان برای مسافرت موجوده خبری نبود، در واقع تقاضایی براش نبود و شرکت ها هم طبق سیاست های تولید و فروششون آینده ای رو براش پیش بینی نکرده بودن، تنها گزینه ای که موجود تریل هوندا سی آر اف بود که در خانواده تریل ها جزو معدود موتور های بود که دور دنیا رو باهاش سفر کرده بودن.

اما در چند سال اخیر با ورود ادونچر های کم حجم مثل کاوازاکی ورسیس و بی ام دبلیو سیصد و ده بازار ادونچر های کم کم حجم داغ شد و‌ تب سفر با موتور به ایران هم رسید،

مطمانا به دلیل محدودیت حجم موتور های ادونچر 600 سی سی یکی از این بازار ها کشورمان ایران است.

استهلاک و راحتی

مهم ترین استفاده از موتور های حجم بالا اینه که در مسافت های طولانی تخت فشار نیست،

شما فرض کنید میانگین سرعت در جاده 110 کیلومتر باشه وقتی با موتور 600 سی سی باشید

بدون فشار به انجین و به راحتی می تونید به این سرعت برسید در حالی که وقتی با موتور سیکلت 250 سی سی هستید تقریبا باید 80 درصد توان موتور رو به کار بگیرید تا به این سرعت برسید و همین امر در دراز مدت باعث اصطهلاک موتور میشه.

نکته بعدی راحت بودن موتور های حجم بالا است، همه ما می دونیم که اکثر موتور های 250 سی سی لرزش دارن حتی اونایی که ساخت ژاپن هستن همین لرزش در طول سفر خیلی عذاب آور و خسته کننده است .

بیس طراحی موتور های ادونچر حجم بالا برای مسافت های طولانی هست برعکس موتور های حجم پایین که برای مسافت های کوتاه طراحی شده.

تصور کنید از تهران میخواید برید بندر عباس ، با پیکان برید راحت تره یا با بنز؟

ریسک اینکه پیکان خراب بشه بیشتره یا بنز؟

دقیقا همین ها هم برای موتور حجم پایین صدق می‌کنه و شما نسبت به موتور های حجم بالا هم رسیک خرابی بالایی دارید و هم در مدت زمان طولانی بیشتر خسته میشید.

حالا با موتور سبک بریم یا نه؟

به نظر من کسای که با موتور های حجم پایین سفر میکنن بیشتر قصد دارن

یه چالش رو انجام بدن تا خود سفر وقتی که با محمد عصر درخشان آشنا شدم کشورهای اطراف رو با همین سی جی چینی (تازه ژاپنی هم نبود) گشته بود، کیلومتر موتورش صد و ده هزار کیلومتر رو نشون میداد و واقعا به من انگیزه داد تا بتونم با همین موتور های موجود سفر برم.

از طرفی دیگه هم ما در ایران زندگی میکنم و به نظرم باید از همین موتور های موجود استفاده کنیم

و سفر با موتور رو تجربه کنیم، شاید در آینده بتونیم بدون دغدغه و نگرانی موتور های روز دنیا رو سوار بشیم

نقد و بررسی بنلی لئونچینو

شهریور ۵ام, ۱۳۹۹|۱۱ دیدگاه

در این قسمت از نقد و بررسی موتورسیکلت  در وبسایت موتوتوریست  نقد و بررسی بنلی لئونچینو را برایتان آماده کرده ام  امید وارم مفید واقع بشود و پیشاپیش از نظرات [...]

نقد و بررسی بنلی TRK

اردیبهشت ۳۰ام, ۱۳۹۹|۴۹ دیدگاه

   دوستان عزیز همونجوری که قول داده بودم  نقد و بررسی بنلی TRK  رو در وبسایت موتوتوریست براتون آماده کردم امید وارم بتونید ازش استفاده کنید و در انتخاب [...]